...

Телеграм-канал для бізнесу: як вести і для чого найбільше підходить

Зараз в мережі дуже великий потік інформації, Instagram спеціалізується не тільки постингу фото, а також і на відео. Facebook перенасичений новинами та рекламою. Поки всюди панує хаос, розумні бізнесмени просувають канал у Телеграмі. Ми зібрали різні поради та думки від наших фахівців, які допоможуть вам просувати свій бізнес. 

Причини завести канал у Телеграмі для бізнесу

Користувачі месенджера отримують інформацію або контент у вигляді звичайних повідомлень. Вони будуть зберігатися там, навіть якщо не відкривати додаток кілька місяців. Канал у Телеграмі може зібрати 60-80% охоплень на одному дописі. 

Серед основних причин завести Телеграм-канал для бізнесу:

  • Основна аудиторія — це молодь (16-25 років). Це важливо враховувати при налаштуванні рекламних кампаній і прописуванні дописів. Але останнім часом, там збільшився відсоток старшого покоління — 31% (26-35 років), 21% (36-45).
  • В Telegram немає реклами — користувачам не набридають постійні вікна з рекламними повідомленнями. Усе відбувається нативно, у вигляді рекомендацій або повідомлень.
  • В Telegram менше вимог до рекламних кампаній, на відміну від Facebook.
  • Можна поширювати файли будь-якого типу і формату.
  • В каналі присутня зручна пошукова система, з якою можна швидко знайти потрібний допис або за словом або хештегом.
  • Не треба розбиратися і витрачати час на створення бізнес-акаунту.

Телеграм-канал для бізнесу — це ефективний спосіб налагодити зв’язок зі споживачем. Ви можете ділитися корисною інформацією, внутрішньою кухнею бкомпанії, постити новини, огляди, відео, аудіо тощо.

Ви можете створити власні наліпки і просувати їх, чим збільшувати впізнаваність бренду. Також Телеграм-канал для бізнесу дозволяє швидко відповідати на коментарі споживачів і нарощувати їх лояльність. 

Проте не рекомендуємо дублювати в канал у Телеграм контент з Facebook або Instagram. Так ви не просунете свій контент, бо він просто не буде цікавим користувачам.

Як вести Телеграм-канал для бізнесу?

Щоб він почав діяти, необхідно дотримуватись деяких правил. Канал у Телеграмі повинен мати контент-план, стратегію, подачу тощо — усе як в інших соцмережах. Тільки так ви залучите нову аудиторію і зберете підписників.

постинг

Обов’язково пропишіть контент-план. Ваші нові дописи будуть приходити споживачам у вигляді повідомлень, тому краще не спамити кожну хвилину. Оптимальний варіант — 1-3 пости на день. Так про вас і не забудуть, і ви не будете виглядати настирними. До речі, тут можете скористатися функцією відкладеного постингу. Одразу прописати кілька дописів наперед і проставити, коли вони мають виходити на вашому каналі за календарем і часом.

Наприклад, для одного нашого проекту, Clever Study, публікація відбувається кожного дня, окрім Неділі. Ми чергуємо корисний, інформативний та розважальний проект, чим не набридаємо користувачам одноманітністю. Ви можете скористатися такою ж стратегією для свого бренду.

Не пишіть занадто довгі дописи. Пам'ятайте, що Telegram — це месенджер — тут цінуються невеличкі дописи, з користю і по факту. Але і не перенасичуйте Телеграм-канал для бізнесу маленькими реченнями. Рекомендуємо обирати тексти середнього обсягу, щоб це було цікаво і без води.

Чат-боти

Telegram має різних ботів, які можуть допомогти вам з налаштуванням контенту і аналізом статистики. Рекомендуємо використовувати наступні:

Controller Bot — допоможе вести ваш Телеграм-канал для бізнесу. Додає до дописів реакції, коментарі, систематизує контент-план, контролює ваші підписки на платні канали, відстежує статистику за місяць.

Telegraph — відстежує статистику за певний проміжок часу на каналі, працює з постингом і форматуванням дописів.

Оформлення каналу

Важливо, щоб ваш акаунт мав цікаве оформлення. Використовуйте брендові кольори, фото, логотип і подачу, якщо вони є. Обов'язково зробіть шапку Телеграм-каналу для бізнесу, де буде вказано про вашу діяльність, можливі посилання на сайт або соцмережі, короткий опис. Так аудиторія одразу буде бачити, з ким має справу, що тут публікується тощо.

Приклад оформлення Телеграм-каналу нашого проекту Clever Study

Дотримуйтесь одного стилю написання дописів, щоб не було хаосу. Використовуйте різні інтерактиви для урізноманітнення контенту. Серед них:

  • цікаві опитування;
  • заклики залишати реакції;
  • голосування тощо.

Також телеграм дозволяє оформлювати текст в різний спосіб. Робіть акценти на важливій інформації за допомогою виділення тексту жирним, курсивом, підкресленнями тощо. Також серед функціонала є:

  • закреслення (закреслюєте певний фрагмент тексту)
     
  • спойлер (коли повідомлення закривається шумом і відкривається, після натискання на нього);

  • створення посилання (додаєте посилання на потрібний ресурс на якесь слово або речення).

Як залучити нову аудиторію?

Це ви можете зробити у два способи: безкоштовно або оплачувано. Рекомендуємо починати просування Телеграм-каналу для бізнесу, коли вже маєте на ньому певну кількість контенту — 7-12 дописів.

БЕЗКОШТОВНО

Серед поширених інструментів:

  • розповісти про канал у Телеграмі у своїх соцмережах;
  • домовитись про взаємопіар з іншими канали схожої ніші;
  • просуватися на каналах, де рекомендують інші канали;
  • влаштовуйте конкурси і giveaway;
  • рекомендуйте свій канал на різних івентах, якщо ви публічна людина.

Платно

Це більш ефективний спосіб просувати Телеграм-канал для бізнесу. Підбирайте ресурси, які характерні вашій ніші, щоб зростання підписників було найбільш ефективним. 

Серед поширених варіантів:

  • оплачувана реклама в Телеграм-каналах — зазвичай, там менше реклами, і вона може більше відповідати саме вашій ніші;
  • налаштуйте таргетингову рекламу Facebook або Instagram, яка буде переводити користувачів до вашого акаунту;
  • співпрацюйте з блогерами і популярними брендами, які розширять вашу аудиторію.

Для кого підійде канал у Телеграмі

Насправді немає окремої сегментації, для кого підійде Телеграм-канал для бізнесу, а кому краще утриматися. Ця платформа для всіх: особистого бренду, відомих брендів або компаній, які щойно відкрилися. Канал у Телеграмі — це ефективний спосіб збільшити довіру ЦА і вашу впізнаваність. Пам'ятайте, що успіх вашого акаунту в Телеграм залежить від контенту, який ви там публікуєте та його якості.